ربات سریع و هوشمند MIT استاد بازی جنگا

ربات سریع و هوشمند MIT

ربات سریع و هوشمند MIT استاد بازی جنگا

ربات ها هم اکنون به عنوان اساتید بازی شطرنج شناخته شده و توانسته اند بارها و بارها رکورد حل کردن مکعب روبیک را بشکنند. اما اکنون چشم به بازی جنگا دوخته اند. محققین MIT به تازگی ربات سریع و هوشمند MIT را طراحی نموده اند که توسط گیرنده ای نرم و دقیق ، حسگر سنجش میزان فشار و یک دوربین اضافی ، بازی جنگا را بدون کمترین نقص انجام میدهد.

در بازی جنگا بازیکنان به صورت نوبتی بلوک های چوبی را از برج متشکل از 54 بلوک در می آورند.پس از در آوردن هر بلوک بازیکنان آن را بر روی برج قرار داده و رفته رفته برج به حالتی ناپایدار در  خواهد آمد. هر کسی که باعث ریزش برج شود بازنده محسوب خواهد شد.

ربات سریع و هوشمند MIT توسط هوش و یادگیری ماشینی می تواند بهترین بلوک را برای برداشتن برگزیند. این ربات هر یک از بلوک های مورد نظر خود را را کمی فشار داده تا میزان مقاومت برج را تشخیص داده و با مقایسه ی میزان ریسک هر بلوک ، مناسب ترین گزینه را انتخاب می نماید.

سپس این ربات با دست خود به آرامی و ثبات کامل بلوک ها را یکی پس از دیگری از یرج جدا می سازد. طراح اصلی این ربات ، آقای آلبرتو رودریگز گفته که این ربات با تلفیق دقت و دید مناسب بهترین نتیجه را کسب می کند. محققین امیدوارند از این ربات فوق العاده بتوانند در زمین های بازیافت برای پیدا نمودن قطعات بازیافتی استفاده نمایند.

حتی این ربات می تواند در بخش های مخابراتی ، محکم کردن پیچ های حساس و یا تکان دادن اشیاء حساس در مواقع ضروری به کمک انسان ها بیاید. توانایی بالای پردازش و یادگیری ربات ها در آینده ای نزدیک به یه موهبت و یا کابوس وحشتناک تبدیل خواهند شد.

ارسال یک پاسخ