Project Scarlett ، Anaconda و Lockehart آیا تحقق خواهند یافت ؟ | دیجی طور
Ultimate magazine theme for WordPress.

Project Scarlett ، Anaconda و Lockehart آیا تحقق خواهند یافت ؟

مایکروسافت در ِآینده ای نزدیک از Scarlett رونمایی می کند و به تازگی اطلاعاتی در مورد Anaconda و Lockhart نیز منتشر گردیده که در ادامه ی این مقاله به آنها اشاره خواهد شد.

مایکروسافت قصد دارد به زودی از دو پروژه ی SKU تازه خود که قرار است نسل آینده کنسول های بازی را تحت تاثیر قرار دهند یعنی Anaconda و Lockhart رونمایی کند. ما هنوز نمی دانیم که کنسول های آینده این شرکت چه ظاهری خواهند داشت و یا چه مشخصات و نام رسمی خواهند داشت اما این بدین معنا نیست که هیچ ایده ای در مورد آنها نداشته باشیم زیرا اطلاعات تازه ای در مورد آنها توانسته تا حدودی از چگونگی و هدف ارائه این دسته کنسول های تازه ما را آگاه کند.

این اطلاعات تا امروز از منابع مختلف منتشر شده و از این رو تا حدود قابل اعتماد می باشند اما از آنجایی که هنوز توسط مایکروسافت تایید نشده اند نمی توانیم از صد در صد درست بودن آنها اطمینان داشته باشیم. نقشه و ایده های مایکروسافت در گذر زمانی می تواند تغییر کند اما می دانیم که Scarlett در صورت درست بودن شایعات در سال 2020 رونمایی خواهد شد.

مهندس طراح ایکس باکس آقای کریم چودری در مصاحبه ای در ابتدای سال 2019 گفت : ” اسکارت برای صبحانه هیولا ها را می بلعد ” و بی تردید از Anaconda انتظار داریم به همین میزانی که چودری گفته توانمند باشد. اشخاص نزدیک به مایکروسافت گفته اند که Anaconda از 12 ترافلاپس استفاده خواهد کرد و اگر نمی دانید این به چه معناست تنها کافیست بدانید که Xbox One X از 6 ترافلاپس استفاده می نمود و Xbox One S از 1.4 ترافلاپس و همانطور که مشخص است تفاوت بین این اعداد زیاد است و این تفاوت میزان توانایی پردازش آنهاست که بین اعداد دیده می شود. اما Lockhart از 4 ترافلاپ استفاده خواهد کرد و مقرون به صرفه ترین سرویس کنسول بازی بوده که در آینده قابل استفاده خواهد بود. اما این تنها میزان TF نیست که تفاوت عملکرد این کنسول های را بیان می کند بلکه در کنار آنها مایکروسافت قصد دارد ویژگی های پیشرفته ی بسیاری که مدت هاست مشغول طراحی است را قرار دهد.

به عنوان مثال مایکروسافت در مورد فناوری Ray Tracing پیشتر توضیحاتی داده بود و گفته بود که این فناوری در کنسول های بازی نسل آینده تاثیری بسزا خواهد داشت و با اینکه Lockhart توانایی پردازش کمتری نسبت به X دارد از ویژگی در آن استفاده شده تا بتواند محتوای گرافیکی را با کیفیت بالا به نمایش بگذارد.

Project Scarlett Anaconda و Lockehart آیا تحقق خواهند یافت
Project Scarlett Anaconda و Lockehart آیا تحقق خواهند یافت

در هر دو کنسول Anaconda و Lockhart از پردازنده های هشت هسته با هسته های 3.5 گیگاهرتزی استفاده خواهد شد اما مشخصا Anaconda از فناوری پیشرفته تری برخوردار خواهد بود. میزان افزایش توان عددی پردازش شاید چیزی نباشد که از کنسول های بازی نسل آینده انتظار داشته باشیم اما این پیشرفت اندک در کنار دیگر پیشرفت های پردازشی گسترده مانند سیستم مدیریت داده ی پیشرفته ، طراحی و ساختار سیلیکونی جدید و دیگر ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری بی تردید توان پردازشی حیرت انگیز را برای این کنسول فراهم خواهند ساخت و به گفته ی متخصصین توان پردازش آن 4 الی 5 برابر بالاتر از Xbox One X خواهد بود. میزان رم پردازشی برای اجرای بازی در Anaconda با توجه به اطلاعات منتشر شده 13 گیگابایت بوده که در کنار رم سیستم عاملی 3 گیگابایتی در مجموع 16 گیگابایت خواهد بود. اگر بخواهیم مقیسه کنیم کنسول Xbox One X توان پردازش 9 گیگابایتی داشت که البته با توجه به میزان فعالیت های پشت صفحه ی سیستم عامل تغییر میافت. مایکروسافت گفته این میزان رم با استفاده از رم مجازی یا کارت SSD ثابل افزایش خواهد بود.

یکی از ویژگی هایی که مایکروسافت مدت هاست در حال کار بر روی آن است استفاده از NVMe SSD می باشد که به گفته این شرکت میزان بارگذاری اطلاعات را از چند دقیقه به چند ثانیه کاهش میدهد. علاوه اینکه استفاده از Project XCloud موجب خواهد شد تا بتوان بدون اتلاف وقت بازی ها را بجای دانلود و هدر کردن زمان به صورت پخش آنلاین اجرا کرده و انجام داده تا میزان اتلاف زمان به حداقل کاهش پیدا کند. نسل آینده ی کنسول ها تماما در مورد کاهش زمان هدر رفته برای کاربر بوده و این کار با توانایی خواندن اطلاعات به صورت چند گیگابایتی فراهم خواهد شد ، علاوه اینکه بازی ها توسط پیشرفته ترین سخت افزار با بهترین گرافیک ممکن به نمایش گذاشته خواهند شد. بازی های مختلف در آینده بر روی تمامی کنسول های بازی قابل اجرا خواهند بود اما ویژگی Ray Tracing و بازخورد دینامیک با توجه به چیزی که مایکروسافت اعلام کرده مختص Anaconda و Lockhart خواهد بود زیرا به صورت اختصاصی در API سیستم عامل این دو کنسول یعنی Core OS تعبیه گردیده. با داشتن این سیستم عامل Project Scarlett این توانایی را خواهد داشت بازی های قدیمی تر که مخصوص دیگر پلتفرم ها ارائه گردیده را نیز اجرا کنند.

Project Scarlett Anaconda آیا تحقق خواهند یافت
Project Scarlett Anaconda آیا تحقق خواهند یافت

همانند Xbox One X کنسول Project Scarlett نیز میتواند به دلیلی داشتن سخت ازفزار برتر بازی هایی که وضوح دینامیک و فریم ریت نامحدود دارند را با کیفیتی به مراتب بالاتر اجرا کند.به عنوان مثال بازی Monster Hunter در کنسول Xbox One X نمیتواند به فریم ریت 60 برسد اما Scarlett می تواند این بازی را بدون هیچ مشکلی با فریم ریت کافی اجرا نماید. در کنسول های تازه حتی بدون آپدیت میتوانید توسط حافظه ی SSD مدت زمان مورد نیاز برای نصب و اجرای بازی ها را به کمترین میزان دیده شده کاهش دهید. اما باید این را در ذهن داشت که همیشه اطلاعاتی که پیش از رونمایی از کنسول ها و لوازم الکترونیکی منتشر می شود قابل اعتماد نبوده و باید تا تایید شدن آنها توسط شرکت های تولید کننده صبر داشت. علاوه اینکه اطلاعات هنوز در مورد سخت افزار استفاده شده در این کنسول های ضد و نقیض بوده و نمی دانیم مایکروسافت می خواهد از چه سخت افزار در آن استفاده نماید. چیزی که از آن اطمینان داریم این است که پروژه Scarlett شامل دو کنسول Anaconda و Lockhart بوده که Anaconda کنسل پیشرفته و Lockhart کنسول ساده تر و مقرون به صرفه ای خواهد بود که بازار در سال 2020 ارائه خواهد شد. با وجود پروژه گسترده ای چون اسکارلت بی تردید سال 2020 با کنسول هایی که در آن رونمایی خواهد شد برای دنیای گیمینگ و گیمرها بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

بهترین دوربین گوشی میان رده کدام تلفن می باشد

10 تا از ثروتمندترین افراد جهان در سال 2019

بهترین خودروهای آفرود سال 2019

گرانترین ماشین دنیا کدام ماشین است

بهترین دوربین گوشی های 64 مگاپیکسل

منبع windowscentral

نظرات بسته شده است.